Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
14 травня 2014 р.

Про роботу ЧТУ у 2013 році


Фото № 1

Про фінансово-господарську діяльність комунального підприємства «Чернігівське тролейбусне управління» Чернігівської міської ради” інформував на розширеній міській нараді начальник підприємства Олег Коржов.

Головним завданням і основним напрямком діяльності КП "ЧТУ", за його словами, є надання якісних послуг з перевезення пасажирів. Комунальне підприємство міської ради „Чернігівське тролейбусне управління" на сьогоднішній день залишається найбільшим соціальним перевізником міста Чернігова. Відповідно до чинного законодавства України право пільгового проїзду мають 26 категорій громадян. У місті Чернігові - це більше 82 тисяч людей.

Цього року комунальне підприємство відзначає своє п'ятидесятиліття. 5 листопада 1964 року в 16.00 з площі ім. Куйбишева (сьогодні Красна площа) у свій перший рейс відправилися чотири тролейбуси. Три маршрути об'єднали район Бобровиці з центром міста, залізничним вокзалом і промисловими підприємствами «Хімволокно» і КСК. Довжина контактної мережі на той час становила 22 км, енергозабезпечення проводилося двома тяговими підстанціями. Парк тролейбусів становив 31 одиницю марок ЗіУ-5 і ЛАЗ-695, а чисельність працюючих -175 людей.

На сьогодні КП "ЧТУ" обслуговує 10 тролейбусних і 2 автобусних маршрути, на яких щодня працює порядку 67 тролейбусів і 17 автобусів. Послуги з перевезення пасажирів підприємство виконує на підставі «Договору про організацію надання транспортних послуг», заключеним між КП «ЧТУ» і управлінням транспорту й зв'язку міської ради. Майно підприємства є комунальною власністю й закріплене за ним на правах повного господарського ведення. Розмір статутного капіталу підприємства на 1 січня 2014 року склав 40,7 млн. грн.

На початок 2014 року кількість рухомого складу тролейбусів на підприємстві становила 100 одиниць, при цьому за 5 останніх років кількість тролейбусів скоротилася на 23 одиниці. За ці роки був придбаний тільки 1 тролейбус і списано через повне зношування 24 одиниці. Наприкінці 2013 року завдяки підтримці міської ради й за кошти місцевого бюджету комунальним підприємством були придбані два нові тролейбуси Чернігівського автозаводу марки АКСМ 321. Сума капітальних вкладень склала 3780 тис. грн.

На жаль, починаючи з 2009 року, повністю припинене фінансування Державної програми розвитку міського електротранспорту на 2007 - 2015 роки. І, як наслідок, за ці роки у рамках цієї програми не було закуплено жодного тролейбуса. Фінансування заміни контактної мережі у рамках цієї програми також не здійснювалося. 71 тролейбус пройшов з початку експлуатації більше 1 млн. км при нормативному пробігу 720 тис. км.

Зважаючи на те, що парк тролейбусів на 80% зношений, на підприємстві проводяться капітальні ремонтні роботи рухомого складу. В 2013 році було відремонтовано 27 тролейбусів на суму 1884 тис. грн, у тому числі середнім ремонтом 16 одиниць і капітальним ремонтом 11 одиниць.

 На жаль, у зв'язку зі значним недофінансуванням підприємства з державного бюджету протягом 2013 року, підприємству не вдалося повністю здійснити плани по виконанню додаткових обсягів робіт на тролейбусах, що випускаються із цеху капітального ремонту. Зокрема, це - заміна обшивки салону, заміна сидінь, освітлення, опалення. На жаль, у такому виконанні був випущений тільки один тролейбус. Однак це був позитивний досвід і при поліпшенні фінансового стану підприємства підприємство продовжить цю роботу, запевнив керівник.

Енергозабезпечення електротранспорту здійснюється тяговими підстанціями потужністю 28800 кВт. Усього КП «ЧТУ» експлуатує 106,7 км контактної мережі, що становить 213,4 км контактного проведення й 2594 опори. Згідно з висновком «Київської державної регіональної технічної інспекції міського електротранспорту», після проведення державного технічного огляду в 2013 році, у Чернігові не відповідають вимогам експлуатації 20 км контактної мережі міста через перевищення норм зношування більше 16%, при цьому на деяких ділянках зношування проводу досягає до 50%.

Для забезпечення пассажироперевозки автотранспортом на балансі підприємства перебуває 23 пасажирських автобуси, 18 з яких марки ПАЗ і 5 марки «Еталон». Середній вік автопарку становить 7,2 року. У зв'язку з тим, що практично всі автобуси марки ПАЗ пройшли нормативний пробіг, підприємство самостійно проводить капітальні ремонти автобусів як двигунів, так і кузовів з ходовою частиною. Так, в 2013 році було капітально відремонтовано 8 двигунів на суму 87 тис. грн., а також 8 кузовів на суму 183 тис. грн.

Враховуючи складне фінансово-економічне становище, підприємство в останні роки було змушено проводити скорочення чисельності працівників не основних професій. Так скорочення чисельності в 2013 році стосовно 2012 року склало 15 людей, або 2,2%, а до 2009 року - 191 людину, або 22%.

При цьому на підприємстві є дефіцит кадрів водіїв тролейбуса, що не дозволяє збільшувати випуск тролейбусів на лінію. З метою поповнення кадрів водіїв, в 2012-2013 роках в обласному навчальному комбінаті за рахунок коштів фонду зайнятості було навчено на професію водія тролейбуса 18 людей, однак це недостатньо для розв'язання існуючої кадрової проблеми.

В 2013 році загальна кількість перевезених пасажирів електротранспортом скоротилася в порівнянні з 2012 роком на 9,7% і склала 36,5 млн. чоловік, при цьому кількість платних пасажирів зменшилася на 6 %.

Основними причинами зниження перевезення платних пасажирів є зупинка великих підприємств та збільшення конкуренції на ринку перевезень.

Також, одним з факторів скорочення обсягів перевезень є зменшення обсягів транспортної роботи. Так, в 2013 році кількість відпрацьованих годин на лінії скоротилася на 7,9% і склала 2270,1 тис. маш. - годин.

Загальний пробіг електротранспорту знизився на 6% і склав 4,2 млн. км.

Причинами, які привели до зниження обсягів транспортної роботи, стала зношеність рухомого складу, нестача кадрів водіїв для випуску тролейбусів на лінію.

Що стосується такого показника як транспортне навантаження, або кількість перевезених пасажирів одним тролейбусом за 1 годину роботи, то за останні роки абсолютне його значення незначне зростає, що говорить про затребуваність електротранспорту населенням міста, у тому числі й платними пасажирами.

Обсяги перевезень пасажирів автотранспортом в 2013 році збільшилися в порівнянні з 2012 роком на 2,3% і склали 3,6 млн. чоловік. У цілому обсяги перевезень пасажирів автотранспортом в останні роки залишаються стабільними.

В 2013 році підприємство одержало доходи на загальну суму 34,7 млн. грн., зниження в порівнянні з 2012 роком склало 4833 тис. грн. або 12,2%. Доходи від основної діяльності склали 33926 тис. грн.

Структура доходів:

від реалізації талонів 11990 тис. грн (34%);

проїзні квитки 1651 тис. грн (5%);

автобусні перевезення 4434 тис. грн (13%);

субвенції 15851 тис. грн (46%);

інші доходи 730 тис. грн (2%].

Зниження доходів підприємства в порівнянні з попереднім роком відбулося, в основному, за рахунок зменшення компенсаційних виплат за перевезення пільгових категорій (на 4070 тис. грн). При цьому недофінансування субвенцій з держбюджету в 2013 році склало 3913 тис. грн від планових призначень.

Хоча планова компенсація за перевезення пільгових категорій з державного бюджету, в останні роки постійно збільшується, фактичне недофінансування пільгових перевезень від розрахункової суми залишається значним. Так, в 2013 році недофінансування склало 12079,8 тис. грн., що є найбільшим за всі роки роботи підприємства.

Розглядаючи динаміку доходів підприємства від перевезень електротранспортом за останні роки, слід сказати, що доходи від реалізації разових талонів, як і доходи від продажу місячних проїзних квитків незначно, але знижуються. Основною причиною зниження доходів є:

-                      зменшення випуску тролейбусів на лінію;

-                      збільшення співвідношення пільгових пасажирів до платних;

-                      збільшення кількості альтернативного тролейбусу автотранспорту.

Що стосується доходів, які підприємство одержує, надаючи послуги з перевезення пасажирів автотранспортом, то вони всі роки постійно ростуть. Це пов'язано з постійною й системною роботою з оптимізації маршрутної автобусної мережі, впровадженням відрядної системи оплати праці водіїв автобусів, а також постійним контролем виторгу, що збирається.

Витрати підприємства в 2013 році зросли в порівнянні з минулим роком на 531 тис. грн., або 1,3%, і склали 39877 тис. грн.

Основними в структурі витрат підприємства були:

-                      заробітна плата з нарахуваннями - 24248 тис. грн (61%);

-                      матеріальні витрати - 6608 тис. грн (16%);

-                      електроенергія - 4209 тис. грн (12%);

-                      амортизація - 2853 тис. грн (7%);

-                      відсотки по кредиту - 289 тис. грн (1%).

Основними у структурі витрат на підприємстві є витрати на виплату заробітної плати й соціальних внесків. Так, за 5 років фонд заробітної плати виріс майже на 1,4 млн. грн., або 8%, а соціальні відрахування з урахуванням пільгових пенсій на 1,6 млн. грн., або 30%. Хоча в останні роки нам удалося знизити темпи росту фонду заробітної плати за рахунок оптимізації чисельності працівників.

Середня заробітна плата працівників в 2013 році зросла в порівнянні з 2012 роком на 6,1% і склала 2110 грн., а середня заробітна плата водіїв тролейбуса зросла на 7,5% і склала 2902 грн.

У зв'язку з відсутністю коштів, а також, завдяки реставрації запасних частин тролейбусів, виготовленню й ремонту агрегатів, вузлів, деталей у власних майстернях, витрати на придбання запасних частин і матеріалів зростають не суттєво, незважаючи на істотний ріст цін.

Що стосується витрат на електроенергію, то в 2013 році вони знизилися через зменшення транспортної роботи й склали 4209 тис. грн. Витрати на ГСМ за останні роки зросли практично в 2 рази, що природно позначається на собівартості автоперевезень. Однак, в 2013 році ці витрати незначно знизилися у зв'язку зі зменшенням пробігу автобусів на лінії, а також впровадженням GPS - контролю над обслуговуючим транспортом підприємства.

Завдяки тому, що в 2012 році на автономне електричне опалення були переведені три виробничі корпуси управління, обсяги споживання природного газу в 2013 році скоротилися в порівнянні з попередніми роками в 6-7 раз, витрати на опалення при цьому, у зв'язку з подорожчанням газу, зменшилися 3 рази.

 У зв'язку з недофінансуванням з державного бюджету пільгових перевезень у сумі 3913 тис. грн., а також росту мінімальної заробітної плати, цін на ГСМ, запасні частини й матеріали, які не були компенсовані тарифами на перевезення, за результатами господарської діяльності КП «ЧТУ» за 2013 рік одержало збитки в сумі 5221 тис. грн.

Розглядаючи такий показник як покриття витрат власними доходами, то всі ці роки він залишається значно вище за середній по Україні й в 2013 році є одним з найбільших серед підприємств електротранспорту.

Завдяки фінансовій підтримці міста, а також більш повному відшкодуванню витрат за перевезення пільгових категорій з державного бюджету в 2011-2012 роках, на початок звітного періоду кредиторська заборгованість була зменшена до 4,77 млн. грн. Однак, за 2013 рік сума кредиторської заборгованості зросла на 3457 тис. грн., що викликано ростом заборгованості по пільгових пенсіях на суму 332 тис. грн; непогашеною кредитною лінією на кінець року у сумі 1 млн. грн., яка використовувалася для виплати заробітної плати. Крім того, до складу кредиторської заборгованості ввійшли отримані наприкінці року 2 тролейбуси, які будуть оплачуватися в 2014 році. Сума - 2400 тис. грн.

На початок 2014 кредиторська заборгованість згідно з балансом становила 8229 тис. грн, з них:

810 тис. грн - це поточні зобов'язання по нарахованій заробітній платі;

138 тис. грн - інші поточні зобов'язання;

3187 тис. грн - кредиторська заборгованість за товари й послуги;

2494 тис. грн - заборгованість по пільгових пенсіях;

1600 тис. грн - кредити банку «Демарк».

На сьогодні підприємство не має заборгованості по виплаті заробітної плати.

На підприємстві проводиться постійна робота з оптимізації витрат і підвищенню доходів:

- проводиться скорочення чисельності працівників не основного виробництва,

- з метою оптимізації руху рухомого складу, постійно проводиться дослідження пасажиропотоків з наступним коректуванням графіків, а також посилений контроль над їхнім виконанням;

- проводиться робота зі скорочення виробничих і невиробничих витрат - це й скорочення планового резерву тролейбусів, зменшення простоїв на лінії, реорганізація роботи служби ремонту й інші заходи;

- ведеться постійна робота над збільшенням збирання оплати за проїзд, а також збільшенням інших доходів підприємства.

У порівнянні тролейбусного підприємства Чернігова з іншими тролейбусними управліннями України, по кількості виконаної транспортної роботи Чернігівське підприємство перебуває на б місці після таких міст, як Київ, Харків, Донецьк, Вінниця й Одеса.

Що стосується фінансових показників, то КП "ЧТУ" має найменшу собівартість виконуваної транспортної роботи в Україні, а також найменшу суму витрат, що не покривається власними доходами.

Цього року перед комунальним підприємством стоїть завдання - значно поліпшити стан рухомого складу за рахунок збільшення кількості і якості капітальних ремонтів тролейбусів і автобусів, а також максимально стабілізувати роботу за рахунок оптимізації витрат і підвищення доходів.

 

Відділ звязків з громадськістю міської ради

Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!