Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
23 серпня 2017 р.

Владислав Атрошенко про транспорт, пляж та готовність шкіл до 1 вересня в Чернігові


Фото № 1
Фото № 2

Після завершення пленарного засідання 22-ї сесії 17 серпня Чернігівський міський голова Владислав Атрошенко під час спілкування з представниками засобів масової інформації прокоментував ситуацію щодо виконання Меморандуму перевізниками міста, перспективних планів розвитку ЧТУ, облаштування міського пляжу, готовності шкіл до нового навчального року та ін. 

Про виконання Меморандуму перевізниками міста

На думку Владислава Атрошенка, ще не можна сказати, що все вже ідеально у місті з громадським транспортом, але поступово і люди і власники транспортних засобів змінюють своє ставлення.

- Моя задача як міського голови – збалансувати всі інтереси, примирити громаду, щоб у місті була спокійна, злагоджена обстановка.

Він також повідомив, що сьогодні є вільні маршрути, і можна купляти нові автобуси, перемагати у конкурсі та ставати на маршрут і заробляти гроші. Проте, бажаючих не дуже багато.

Як вважає міський голова, проблема транспортних перевезень дійсно тягне місто назад, якщо порівнювати Чернігів у рейтингу з іншими містами країни.

Система GPS- контролю:

 - Зокрема, є зауваження до GPS, але вони встановлені і працюють. Потрібен якийсь час, щоб ця система дійсно мала ефект. А коли це можливо? Коли на кожній зупинці (а їх 460, і тільки на цей рік заплановано 100), буде табло, на якому буде написано: такий-то маршрут прибуде через 1 хв 30 сек, наприклад. Тоді можна буде користуватися цією послугою. Але чи є зрушення сьогодні? Є також, - сказав міський голова.  

 Сьогодні ж, на думку міського голови, це питання більше контролю і з боку громадськості, і з боку влади. Але вже також можливо з будь-якого гаджету реально подивитися рух транспорту на маршруті.  Втім, є суто технічні питання до фірми-переможця «DOZOR», яка встановлювала GPS. При цьому міський голова наголосив, що це дійсно спеціалізована фірма, яка реально перемогла. І це підприємство, яке має досвід втілення системи GPS- контролю у інших містах України, зокрема, у Житомирі та містах Західної України. 

 -  Я дав час цій фірмі, щоб виправити всі ті зауваження до системи  GPS- контролю, які ми їй надали, і ці питання поступово вирішуються, - повідомив Владислав Атрошенко.  

 Інше питання Меморандуму – водії громадського транспорту

За словами міського голови, дуже важливо, щоб водії були охайними, чемними, не розмовляли по мобільному телефону  під час руху транспорту. 

  - Але це наші люди, жителі нашого міста. І неможливо за один раз змінити всіх своїх водіїв, щоб вони стали лондонськими або віденськими водіями. Це надзвичайно складно, - сказав він.

  Останній пункт Меморандуму – зовнішній вигляд пасажирського транспорту

Міський голова повідомив, що за його спостереженнями у суху погоду по місту немає брудного немитого транспорту. Втім, якщо у людей є зауваження, потрібно повідомляти і влада вживатиме належних заходів щодо тих перевізників.

Проте, все одразу не може змінитися так швидко, і перевізники робитимуть стільки, наскільки дозволяє фінансова і кадрова ситуація на їх підприємствах. Проте, позитивні зміни все таки є, вважає міський голова.

- Звичайно, будь-яка ціна на проїзд погана, і краще їздити безкоштовно. І є приклади міст у світі, де громадяни їздять безкоштовно, зокрема, у Таллінні. Чи можемо ми собі таке дозволити? Ні, не можемо. Адже тільки на тролейбусне управління ми витрачаємо 50 млн грн, дотуючи вартість проїзду громадян пільгових категорій, - сказав Владислав Атрошенко.

Про проїзд у тролейбусах

За словами міського голови, сьогодні нараховується загалом 20 пільгових категорій, а сукупна кількість громадян у Чернігові, які користуються пільгами, складає майже 90 тисяч чоловік з 290 тисяч жителів міста.

ЧТУ тримає поки що ціну за квиток у 2 грн тільки за рахунок дотацій з міського бюджету.

Владислав Атрошенко прокоментував ситуацію щодо економіки підприємства: ЧТУ збирає коштів за проїзд - 25 млн грн. З них: 8 млн грн – заробітна плата для працівників, все інше дотує місто – 50 млн грн. Тож, це собівартість підприємства, а доходу ніякого немає. Крім того, вартість електроенергії за останні роки зросла у 3 рази.

 Яке майбутнє у ЧТУ?

Сьогодні на лінію виходять 75-80 тролейбусів, з них 15 - нових: 10 – придбані нещодавно, а 5 були ще достатньо нові. Нормальний термін експлуатації тролейбусів – у межах 12-14 років. Якщо щороку місто куплятиме по 5-7  тролейбусів, то за 10 років  можна оновити увесь парк ЧТУ і так рухатися поступово й надалі, аби зберігати нормальний технічний стан тролейбусного парку.

Але, за словами міського голови, є й інша точка зору, більш оптимальна, щоб одразу купити декілька десятків тролейбусів за кредитні кошти.

  - Можливо ми приймемо рішення по залученню кредиту Європейського інвестиційного банку і одноразово придбаємо декілька десятків тролейбусів. Це дозволить відразу змінити і структуру пасажиропотоків і культуру перевезень.

Він пояснив, що тролейбусне управління буде завжди прив’язане до долара або євро, адже в економіці підприємства є валютна складова, тому що 90 % - це імпортні запасні частини. 

 -  Нові тролейбуси – це більші пасажиропотоки і значно менші витрати на електроенергію, ніж на старі. А крім того, перші 5 років експлуатації - суттєво менші видатки на ремонти та запасні частини.

 Якщо дійсно буде підтвердження, що банк надає кредит у сумі 4,6 млн євро під 2 % терміном на 10 і більше років, то можливо й залучимо кредит, - підсумував міський голова.

Про вартість проїзду у  4.50 

Вартість проїзду у 4,50 грн – це нижче середньої вартості в Україні, адже така вартість існує сьогодні лише у дуже небагатьох містах країни, в усіх інших вже навіть вища. Проте ціна у 3,50 грн - це ціна, за якою вже прямі збитки і техніка фізично вже не зможе поїхати при такій вартості за проїзд. 

 -  Тож, це або політична незрілість заявляти про таке, або, що гірше, свідоме бажання дестабілізувати ситуацію у місті, - заявив міський голова. -  Але в чому праві громадські активісти та деякі політичні сили: повинна бути підзвітність перед міської владою і громадою, і влада на перевізників повинна впливати.

 Це дороговказ мені як міському голові і я спрямую його начальнику управління транспорту, який має забезпечити контроль за якістю перевезень пасажирів, дотримання графіку руху і всіх інших вимог до транспортних засобів та перевезень громадським транспортом, - зауваживВладислав Атрошенко.  

 

 Про міський пляж «Золотий берег»:

Основні роботи на міському пляжі будуть завершені приблизно до кінця вересня. Максимальна кількість робіт проводитиметься у спортивній зоні: будуватимуться  футбольне поле, трибуни, а також водовідведення. Наприкінці осені будуть зроблені нові сходи замість тих, що вже розвалилися.

Крім того, необхідно ще добудувати велосипедні паркінги, камери зберігання, туалети та роздягальні біля спортивної зони. Загалом, планується облаштувати 3 паркінги: на вході пляжу, на виході і у спортивній зоні.

За словами міського голови, одна з найважливіших задач – це берегоукріплення і його треба зробити якомога дешевше, але терміново, щоб мати стабільну територію пляжу і вода не забирала те, що  вже зроблено.

Також треба вирішити питання відеоспостереження аби убезпечити територію пляжу від вандалів та крадіжок. Цього року, можливо, будуть встановлені ще 3-5 камер.

У наступному, 2018 році, передбачено завершити основні роботи по облаштуванню пляжу: басейни для дорослих і дітей, повноцінно буде функціонувати дитяча зона. Крім того, необхідно дати змогу людям з особливими можливостями діставатися до своєї ділянки на території міського пляжу.

Чи потрібні спеціальні оглядові вишки, на яких мають перебувати рятувальники на міському пляжі ?

На переконання міського голови це не дасть результату, якщо у воді одночасно купаються 300-500 чоловік, а на пляжі загалом перебуває 1 тис., або 1,5 тис. людей. Адже хтось може пірнати, хтось гратися і практично не можна відстежити ступінь ризику для кожного з них при такій кількості людей.

 - Потрібно всім зрозуміти, що вода – це небезпека! Перш за все потрібна увага батьків або рідних до своїх дітей та близьких, з якими вони прийшли разом. Коли дитина у воді, батьки мають дивитися за нею, -  зауважив Владислав Атрошенко.

 Про готовність шкіл міста до нового навчального року

Владислав Атрошенко розповів про те, що ще тривають деякі роботи у школах міста, але ситуація стабільна, ремонт під контролем. Втім, у деяких навчальних закладах можливо не встигнуть поставити всі вікна до 1 вересня, але не в класах, де навчатимуться діти, а в інших приміщеннях будівлі школи.

Наприкінці серпня міський голова планує особисто оглянути готовність шкіл до нового навчального року.

Серед основних причин, чому не завершені ще всі необхідні будівельні роботи -  процедурні питання. Багато часу витрачається на здійснення проектних робіт, проходження експертизи, проведення тендерних процедур та ін., і тільки після цього підрядні організації розпочинають будівельні роботи.

  - Бюрократична машина не враховує реалії і ця система не є ефективною на сьогодні, я заявляю це як міський голова. Ми змушені жити в цій системі координат, але бізнес у цій системі вже розорився би і його б вже не існувало.

Тож варто замислитися, яку мету ми переслідуємо. Процедури треба скорочувати і в часі, і в змістовній частині, - підкреслив міський голова.

Сьогодні існує багато норм та регламентів при використанні місцевих бюджетів, які треба переглядати, вважає міський голова, тому що ми не такі багаті, щоб платити двічі, або тричі через неякісне виконання робіт.

 - Моя позиція: треба робити технологічні якісні речі, залучати кращих проектантів, робити кращі проекти, кращі дороги за кращими технологіями. А процедура повинна лише допомагати вирішувати питання розбудови міста та держави. Є багато нісенітниць і їх треба виправляти на законодавчому рівні, - сказав Владислав Атрошенко.  

 

 


 
Прес-служба Чернігівської міської ради
 Відеосюжет ТРК "Новий Чернігів"

 

 

Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!