Звіт про повторне відстеження результативності регуляторного акта - рішення Чернігівської міської ради від 29 грудня 2016 року № 14/VІІ-8 «Про внесення змін та доповнень до Порядку організації роботи учасників Центру надання адміністративних послуг м. Чернігова»
Звіт розроблений на виконання та дотримання вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та Методики відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308 "Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта" (зі змінами).
1. Вид та назва регуляторного акта: рішення Чернігівської
міської ради
від 29 грудня 2016 року № 14/VІІ-8
"Про внесення змін та доповнень до
Порядку організації роботи учасників
Центру надання адміністративних
послуг м. Чернігова" (відстеження результативності регуляторного акту проводиться
в цілому - рішення Чернігівської міської ради від 26 грудня 2012 року "Про Порядок організації роботи
учасників Центру надання адміністративних послуг м. Чернігова" (28 сесія 6
скликання) зі змінами та доповненнями (33 сесія, 45 сесія 6 скликання; № 14/
VІІ - 8)).
2. Назва виконавця заходів з відстеження результативності: управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради.
3. Цілі прийняття регуляторного акта:
- приведення у відповідність до вимог діючого законодавства України з питань надання адміністративних послуг, у тому числі дозвільного характеру, порядку та процедур надання адміністративних послуг і забезпечення можливості отримання жителями міста та області усіх, або найбільш поширених адміністративних послуг, які надаються місцевими і територіальними органами державної виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в одному приміщенні;
- удосконалення взаємодії місцевих і територіальних органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб у сфері організації надання адміністративних послуг;
- запровадження сучасних форм надання адміністративних послуг;
- спрощення порядку і процедур надання адміністративних послуг.
4. Строк виконання заходів з відстеження: з 03 по 07 грудня 2018 року.
5. Тип відстеження: повторне.
6. Методи одержання результатів відстеження результативності: статистичний (шляхом моніторингу).
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також способи одержання даних: аналіз статистичних та даних, отриманих шляхом опитування та моніторингу, які включають в себе:
кількість адміністративних послуг, які надаються в Центрі надання адміністративних послуг м. Чернігова згідно з затвердженим Переліком;
кількість наданих адміністративних послуг;
кількість суб’єктів звернень в розрізі суб’єктів господарювання та фізичних осіб;
витрати часу на отримання адміністративних послуг;
відповідність термінів надання адміністративних послуг визначеним в інформаційних та технологічних картках адміністративних послуг.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності дії регуляторного акта:
Кількість адміністративних послуг, які надаються в Центрі надання адміністративних послуг м. Чернігова за принципами "єдиного вікна" згідно з Переліком зі змінами, затвердженими рішеннями виконавчого комітету міської ради: |
|
від 19.11.2012 № 305 |
92 (жовтень 2012 – жовтень 2013 років) |
від 18.11.2013 № 342 |
157 (з листопада 2013 року) |
від 16.06.2014 № 170 |
160 (з червня 2014 року) |
від 06.10.2014 № 281 |
173 (з жовтня 2014 року) |
від 21.04.2015 № 95 |
198 (з квітня 2015 року) |
від 20.05.2016 № 205 |
187 (з травня 2016 року) |
від 15.12.2016 № 574 |
204 (з грудня 2016 року) |
від 30.08.2017 № 362 |
209 (з вересня 2017 року) |
№ |
Назва показника |
Оди-ниця виміру |
Жовтень – грудень 2012 року |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
1. |
Кількість звернень до учасників ЦНАП, усього: |
од. |
|
52033 |
111911 |
161326 |
179881 |
307968 |
у середньому за місяць: |
од. |
|
4336 |
9326 |
13444 |
14990 |
25664 |
|
2. |
Кількість звернень з заявами за отриманням адміністративних послуг, усього, у тому числі: |
од. |
2373 |
23324 |
49432 |
67235 |
69621 |
121718 |
|
Адміністративні послуги, усього, |
од. |
702
|
3441
|
7811
|
15093 |
11156 |
10666 |
суб’єкти господарювання |
од. |
173 |
580 |
484 |
1907 |
2622 |
1992 |
|
фізичні особи |
од. |
529 |
2861 |
7327 |
13186 |
8534 |
8674 |
|
|
Видача документів дозвільного характеру, усього, у тому числі: |
од. |
1671 |
7220 |
7309 |
6478 |
5710 |
9349 |
юридичні особи |
од. |
|
|
6755 |
5739 |
4924 |
6326 |
|
фізичні особи-підприємці |
од. |
|
|
544 |
748 |
786 |
3023 |
|
|
Державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, усього, у тому числі: |
од. |
|
з липня 12917 |
28524 |
25499 |
14187 |
12852 |
юридичні особи |
од. |
|
|
13249 |
15126 |
4475 |
3493 |
|
фізичні особи |
од. |
|
|
15275 |
10373 |
9712 |
9359 |
|
|
Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно, усього: у тому числі: |
од. |
|
|
з серпня 5788 |
17102 |
10845 |
11537 |
юридичні особи |
од. |
|
|
2655 |
3214 |
6350 |
5279 |
|
фізичні особи |
од. |
|
|
1386 |
5881 |
4495 |
6258 |
|
запити з ДРП |
од. |
|
|
1747 |
8007 |
|
|
|
|
Державна реєстрація земельних ділянок, усього, у тому числі: |
од. |
|
|
|
3054 |
3474 |
1500 |
юридичні особи |
од. |
|
|
|
579 |
708 |
399 |
|
фізичні особи |
од. |
|
|
|
2475 |
2766 |
1101 |
|
|
Реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб; надання відомостей про склад сім'ї та/або зареєстрованих у житловому приміщенні/ будинку осіб (далі – реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб) |
од. |
|
|
|
|
з квітня 24249 |
75814 |
3. |
Кількість звернень за отриманням консультацій |
од. |
|
8 405 |
18457 |
38472 |
44239 |
68823 |
4. |
Кількість звернень за отриманням результату надання адміністративних послуг усього, у тому числі: |
од. |
|
20304 |
43922 |
55619 |
66021 |
117427 |
адміністративних послуг |
од. |
|
2955 |
4913 |
12209 |
10940 |
9493 |
|
адміністративних послуг дозвільного характеру |
од. |
|
6621 |
3869 |
5471 |
5199 |
8695 |
|
реєстрації ЮО, ФОП та ГФ |
од. |
|
10728 |
26034 |
25499 |
14187 |
12852 |
|
реєстрації речових прав |
од. |
|
|
3440 |
9603 |
7972 |
8577 |
|
реєстрації земельних ділянок |
од. |
|
|
|
2837 |
3474 |
1996 |
|
реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб |
од. |
|
|
|
|
24249 |
75814 |
|
5. |
Кількість відмов суб'єктів надання адміністративних послуг у задоволенні заяв суб’єктів звернення, усього: у тому числі: |
од. |
|
1085 |
844 |
1513 |
1161 |
1349 |
у % відношенні до кількості звернень (заяв) на отримання послуг: |
% |
|
4,65 |
1,7 |
2,25 |
1,67 |
1,1 |
|
адміністративних послуг
|
од. % |
|
486 14,1 |
329 4,2 |
381 2,5 |
722 6,47 |
484 4,5 |
|
адмінпослуг дозвільного характеру
|
од. % |
|
599 8,3 |
507 6,9 |
533 8,2 |
354 6,19 |
821 8,8 |
|
реєстрації речових прав
|
од. % |
|
|
8 0,1 |
491 2,9 |
20 0,18 |
34 0,3 |
|
реєстрації земельних ділянок |
од. % |
|
|
|
108 3,5 |
43 1,24 |
- |
|
реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб |
од. % |
|
|
|
|
22 0,09 |
34 0,29 |
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.
У результаті впровадження регуляторного акту та внесення до нього відповідних змін приведено у відповідність до вимог законів України "Про адміністративні послуги", "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні", "Про Державний земельний кадастр" та інших нормативно-правових актів з питань надання адміністративних послуг порядок організації роботи та взаємодії учасників Центру надання адміністративних послуг м. Чернігова.
У результаті внесення змін до регуляторного акту оптимізовано, удосконалено та спрощено процедури і порядок надання адміністративних послуг, які надаються місцевими і територіальними органами державної виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, удосконалено їх взаємодію та координацію дій у сфері організації надання адміністративних послуг.
Порядок організації роботи учасників Центру надання
адміністративних послуг
м. Чернігова визначає організаційні принципи роботи працівників виконавчих
органів міської ради, представників місцевих органів державної виконавчої влади,
державних та комунальних підприємств та установ в одному приміщенні з питань
надання адміністративних послуг та встановлює механізм організації роботи та
взаємодії учасників Центру надання адміністративних послуг м. Чернігова з метою
спрощення процедур надання адміністративних послуг, скорочення термінів та
координації дій усіх учасників надання адміністративних послуг.
Адміністративні послуги, у тому числі з видачі документів дозвільного характеру та прийняття декларацій відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства, в рамках роботи Центру надаються через адміністратора шляхом його взаємодії з суб’єктами надання адміністративних послуг.
Адміністративні послуги з державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців надаються державним реєстратором.
Адміністративні послуги з державної реєстрації громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, надаються через уповноважену особу суб’єкта державної реєстрації шляхом розмежування на "фронт-офіс" та "бек-офіс".
Адміністративні послуги з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень надаються через адміністратора/державного реєстратора шляхом розмежування на "фронт-офіс" та "бек-офіс".
Адміністративні послуги з державної реєстрації земельних ділянок/обмежень у використанні земель; внесення до Державного земельного кадастру відомостей/змін до відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру, надання відомостей з Державного земельного кадастру надаються через адміністратора/адміністратором (надання відомостей з державного земельного кадастру у випадках, визначених частиною першою статті 38 Закону України "Про Державний земельний кадастр").
Адміністративні послуги з реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб в Україні надаються адміністратором в день подання особою або її представником документів.
Адміністративні послуги з надання відомостей про склад сім'ї та/або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб надаються адміністратором.
Надання адміністративних послуг за принципом "єдиного вікна" дозволяє оптимізувати та спростити процес надання адміністративних послуг, у тому числі без залучення суб’єкта звернення, чітко визначити порядок і контролювати терміни надання адміністративних послуг, оперативно вирішувати питання, пов’язані з наданням адміністративних послуг, забезпечити комфортність умов надання послуг та надання консультацій суб’єктам звернень представниками суб’єктів надання адміністративних послуг, які працюють у Центрі надання адміністративних послуг м. Чернігова за встановленим графіком, мінімізувати корупційну складову, що в цілому сприяє налагодженню прозорих і партнерських стосунків у співпраці учасників Центру та формуванню в суспільстві позитивного іміджу влади.
За рахунок контролю з боку адміністраторів за термінами та порядком надання адміністративних послуг скоротилась (у рази) кількість порушень термінів та порядку надання адміністративних послуг, особливо у порівнянні з тим, коли послуги надавались суб’єктами їх надання безпосередньо. Значно зменшилась кількість безпідставних відмов та відмов, наданих за формальними ознаками; зменшились кількість випадків вимагання суб'єктами надання адміністративних послуг надання суб’єктами звернення додаткових документів.
Крім того, на кожне таке порушення з боку адміністративного органу, йде відповідне реагування з попередженням про недопущення порушень з боку структурного підрозділу Чернігівської міської ради – управління адміністративних послуг, створеного відповідно до пункту 5 статті 12 Закону України "Про адміністративні послуги", у тому числі шляхом інформаційних запитів адміністратора.
В результаті впровадження регуляторного акта додаткові витрати суб’єктів звернення на отримання адміністративних послуг відсутні. В Центрі надання адміністративних послуг міста Чернігова суб’єкт звернення може одночасно звернутись за отриманням декількох адміністративних послуг, а також отримати необхідні консультації у адміністратора/ державного реєстратора/державного кадастрового реєстратора або спеціаліста-консультанта відповідного суб'єкта надання адміністративних послуг, що суттєво скорочує його часові та фінансові витрати.
В процесі відстеження результативності регуляторного акту в цілому – Порядку організації роботи учасників Центру надання адміністративних послуг м. Чернігова із внесеними змінами, рішеннями виконавчого комітету Чернігівської міської ради було внесено зміни до Переліку адміністративних послуг, які надаються в Центрі надання адміністративних послуг м. Чернігова, якими розширено цей перелік до 209 адміністративних послуг.
Згідно з відповідними положеннями Порядку організації роботи учасників Центру надання адміністративних послуг м. Чернігова з метою відстеження результативності цього регуляторного акту, контролю за дотриманням порядку, процедур та термінів надання адміністративних послуг, вивчення громадської думки, проводиться моніторинг – систематичний збір та обробка інформації, пов’язаної з наданням адміністративних послуг в Центрі надання адміністративних послуг м. Чернігова.
З метою постійного інформування суб’єктів звернення про адміністративні послуги, порядок їх надання, зокрема, про Порядок організації роботи учасників Центру надання адміністративних послуг м. Чернігова, про законодавчо-нормативні зміни з питань надання відповідних послуг та інша актуальна інформація щодо порядку надання і переліку адміністративних послуг, які надаються в Центрі надання адміністративних послуг м. Чернігова, розміщена на офіційному Порталі адміністративних послуг м. Чернігів https://www.admincher.gov.ua.
На місцевому телеканалі "Новий Чернігів"
періодично оновлюється інформація та транслюються телевізійні передачі із циклу
"Корисно знати: про роботу Центру надання адміністративних послуг м.
Чернігова", у газеті "Чернігівські відомості", "Семь
дней" – надається інформація щодо режиму роботи Центру надання
адміністративних послуг
м. Чернігова.
Представники управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради прийняли участь у 7 - 2013 рік, 8 - 2014 рік, 11 – 2015 рік, 19 – 2016 рік, 18 – 2017 рік, навчально-практичних семінарах республіканського та обласного рівня з питань надання адміністративних послуг та місцевого самоврядування.
З метою удосконалення та спрощення процесу надання адміністративних послуг, приведення у відповідність до вимог Закону України "Про адміністративні послуги" профільних законодавчо-нормативних документів з питань надання відповідних адміністративних послуг, у тому числі дозвільного характеру, через центри надання адміністративних послуг, управлінням адміністративних послуг Чернігівської міської ради було підготовлено та за підписом міського голови або його заступників протягом 2013 – 2017 років направлено до Державної регуляторної служби України, Координаційного центру з упровадження економічних реформ при Президентові України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства юстиції України, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, Державної міграційної служби, близько 80 листів із зауваженнями та пропозиціями до деяких проектів регуляторних актів / пропозиціями щодо удосконалення діючих профільних законодавчо-нормативних актів та приведення їх у відповідність до законодавства з питань надання адміністративних послуг, у тому числі видачі документів дозвільного характеру, оптимізації механізму та етапів надання адміністративних послуг, функціонуванню автоматизованої системи "Реєстр територіальних громад" Державної міграційної служби України, взаємодії між Державними реєстрами.
У 2014 – 2017 роках на території міста в місцях найбільш насичених транспортних та пішохідних потоків на рекламоносіях "сіті-лайт" розміщено рекламу Центру надання адміністративних послуг м. Чернігова; виготовлені та розповсюджуються тематичні буклети ЦНАП.
Заступник начальника управління
адміністративних послуг
Чернігівської міської ради Г.
О. Рязанцева