Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
20 червня 2019 р.

ПРОГРАМА розвитку велосипедного руху і облаштування велосипедної інфраструктури у м. Чернігові на 2017-2020 роки

Програма розвитку велосипедного  руху іоблаштування велосипедної інфраструктури у м. Чернігові на 2017-2020 роки


 

Місто європейських стандартів - це місто зручне для його мешканців,

екологічно чисте, з налагодженою транспортною інфраструктурою, яка включає велосипедні доріжки і дає можливість вільно та швидко пересуватися.

Сьогодні м. Чернігів перебуває на етапі розвитку та поліпшення інфраструктури. Створення велосипедної інфраструктури спрямує місто до європейських стандартів та надасть можливість зробити його зручним для мешканців,  привабливим для туристів, зокрема, з активним способом пересування.

Перешкодою для активного розвитку велосипедного руху є відсутність у місті велоінфраструктури і побоювання мешканців м. Чернігова користуватися велосипедами у існуючих умовах.

Впровадження  Програми розвитку велосипедного  руху і облаштування велосипедної інфраструктури у м. Чернігові на 2017-2020 роки (надалі - Програма)повинна сприяти розвитку велосипедного транспорту, як одного з  основних,  для  пересування  громадян в межах міста та зменшенню інтенсивності руху автотранспорту на міських дорогах загального призначення, скороченню нелегітимного паркування автомобілів на тротуарах, травниках та у паркових зонах, зниженню загазованості повітря, а також зменшенню рівня шуму у місті та покращенню здоров’я мешканців завдяки активному способу пересування, скороченню соціального розшарування у середовищі. Адже, у цілісно структурованій транспортній системі люди будуть менш схильними до використання автомобілів. 

Популяризація велосипедного руху серед мешканців міста можлива шляхом публікації у мас-медіа, розповсюдження соціальної реклама та проведення масових культурних, туристичних та спортивних фестивалів, змагань та свят, залучення студентської молоді, особливо профільних  спеціальностей, велосипедні організації та активістів велоруху.

Організаційна частина проекту полягає  у  комунікації та співпраці між відповідними службами  та управліннями міської ради, велоактивистами, університетами, підприємцями. 

Важливим моментом є планування облаштування велодоріжок в момент часткової або повної реконструкції вулиць, під час поточного або капітального ремонту проїзної частини та пішохідних  доріжок, а також при будівництві нових автомагістралей.

Інженерна частина проекту розбудови велоінфраструктури реалізується через одночасний розвиток таких напрямків, як будівництво веломережі  і  облаштування велосипедної інфраструктури. Будівництво веломережі здійснюється за рахунок облаштування окремих велодоріжок та велодоріжок на пішохідних частинах, організації  велосипедних смуг на проїжджих частинах. Облаштування велоінфраструктури передбачає позначення веломаршрутів, встановлення велопаркувальних стійок, організацію оренди велосипедів, облаштування велопарків, облаштування  набережних причалами для гребних та парусних човнів для водного туризму, спорту та відпочинку, створення консультаційних та інформаційних пунктів, тощо.

Таким чином велоінфраструктура міста буде інтегрована в систему  велосипедних, водних, пішохідних туристичних та  спортивних маршрутів Чернігівської області. А Чернігів в свою чергу буде інтегровано в загальноєвропейську мережу туристичних велосипедних маршрутів.

Розвиток велосипедного руху у м. Чернігів допоможе розв’язати низку проблем пов’язаних з поліпшенням екологічної ситуації, підвищенням мобільності, а також матиме позитивний економічний ефект. Створення   пішохідно-велосипедних зон у місті  сприятиме зниженню показників забруднення навколишнього середовища до норм, прийнятних для життя та діяльності мешканців і гостей  міста.

Місто,  яке  дбає про збереження свого потенціалу, екологію та розвиток велосипедних шляхів  на  дорогах і у паркових зонах, привабить значну частину туристів з України та із-за кордону. Створення велосипедних доріжок дасть можливість поліпшити якість життя та  стане  значним внеском  у розвиток європейських цінностей суспільства, за рахунок чого помітно зменшиться шумове та хімічне забруднення довкілля та з’являться нові  громадські місця для відпочинку.  Поліпшення транспортних можливостей стане відчутнім для всієї громади, зокрема для підлітків та молоді.

Зростання частки велосипедного руху є одним з тактичних засобів досягнення стратегічної мети  –  зробити транспортну систему міста сталою, а громадський простір міста доступним для всіх його користувачів.  

Чернігів - найбільше місто Полісся - багатого водними ресурсами регіону Європи. Площа водного дзеркала Чернігівщини становить близько 1000 кв.км.

Навіть в межах міста Чернігова берегова лінія становить близько 60 км, міські озера і затоки є природними водними стадіонами. Однак величезний рекреаційний і туристичний потенціал річок і озер Чернігова використовується тільки на кілька відсотків.

Тому родзинкою Чернігівського велопроекту є облаштування Чернігівських берегів велодоріжками, вело-гідро-екстрим парками, човновими причалами і т.д.

 

Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!